Wednesday 27 June 2012

at the shop...Bitrhdeath


in Shibuya,
there is cool vintage shop
called bithrdeath.


ぴったりキリッとまとめた髪に
ジャストサイズの古着のシャツ、腕からのぞく太陽のタトゥー。
Birthdeathオーナー、ようちゃん。




it has been located at 4th floor of one old building.
so it's a little bit difficult to find and come in.



この移転オープンすると聞いたので、早速おめでとうをいいにいく。



I heard they're moved to the 1st floor of same building.
so I went there to say hello and congrats.



このお店についての熱い思いを話し出す。
沢山の話をあたしたちはして。


「まわりはどうか知らんけど、俺らは俺らの新しい事
やっていかないかんと思っとるし。
やっぱずっと成長していきたいし。」


少し地元、石川の方言が残った言葉で
(これはとても心やすい響き、あたしにとっては)、
ようちゃんはまっすぐ目を見て話をする。





He's owner of this shop in front of renewal entrance door.
`Hey Rei.
I think I must do something new. 
I wanna make myself and my shop grow up more and more,
so I decided to move in.
It's time for me to try a new challenge.' he told.




弾丸のように話す姿を見つつ、聞きつつ。
ようちゃんは、改めて「漢」だなぁ、と思う。



No comments: